« قبلی |
صفحه اول
| بعدی »
August 04, 2005
دختر نمونه ايراني معرفي مي شود
"خبرگزاري فارس: رئيس شوراي فرهنگي، اجتماعي زنان از تجليل دختر نمونه ايراني براي اولين بار پس از انقلاب در كشور خبر داد."
شبکه سه سيما و برنامه "با تو" پيشنهاد دادن که طرح انتخاب دختر نمونه اجرا بشه. شورای فرهنگی-اجتماعی زنان هم حال کرده با اين طرح و می خواد همکاری کنه. اين خبر نا خوداگاه کلمه "دختر شايسته" رو به ياد آدم می آره. مدل سازی و الگو سازی برای دخترا. حالا چه قبل از انقلاب باشه چه بعد از انقلاب. البته که الگوها کمی با هم فرق می کنه. ولی خب در نهايت الگو سازی برای دخترهاست. حالا چرا دختر ها و زن ها؟ خانوم نوبخت می گه: "زماني كه جامعه انتظاراتي را از زنان و دختران دارد براي شفاف شدن اين رويكرد با معرفي الگوها و موفقيت ها آن را تحقق مي بخشد."
اين حرف خانوم نوبخت هزار تا سوال به ذهن آدم می ياره. گذشته از سوال هايی که به ذهن آدم می ياد تو فهم اين جمله بی سر و ته به خاطر غلط های نگارشی و دستوری اش که معلوم نيست تقصير گوينده است يا تنظيم کننده خبر، اين سوال بزرگ تو ذهن من اومد که چرا جامعه از زنان و دختران انتظاراتی داره؟ يعنی از پسر ها و مردها انتظاراتی نداره؟ يعنی انتظارات جامعه از زن ها و دخترها انتظارات خاصی هستش که برای شفاف شدنشون احتياج به الگو سازی هست؟ چرا بايد همچين انتظاراتی وجود داشته باشه؟ فرق مرد ها و زن ها در چيه؟
"رئيس شوراي فرهنگي- اجتماعي زنان در مقايسه جايگاه خانواده بين كشورهاي جهان با ايران گفت:جايگاه خانواده در ايران قابل توجه بوده به همين علت انتخاب دختران و همسران موفق درخانواده به عنوان يكي از شاخص هاي دختر نمونه ايراني مي تواند ديده شود."
باز يه سوال ديگه: چرا دختری که همسر موفقی هست در خانواده شاخص يه دختر نمونه ايرانی می تونه باشه؟ يعنی دختری که انتخاب کرده مجرد بمونه يا نتونسته شريک مناسب زندگی اش رو پيدا کنه نمی تونه شاخص نمونه باشه؟ اصلا همسر موفق يعنی چی؟ به چه زنی همسر موفق گفته می شه؟ زنی که به هر علت تو زندگی مشترک شکست می خوره نمی تونه نمونه باشه حتی اگه در شکست اون زندگی مشترک مقصر همسرش بوده؟ علت تاکيد بر جايگاه خانواده تو اين الگو سازی اصلا چيه؟
"نوبخت افزود:يك عرصه نميتواند ملاك انتخاب دختر شايسته ايراني باشد به اين علت كه اندازه و استعداد انسان ها در عرصه بخصوصي است و با توجه به وجود زنان موفق كشور در عرصه هاي متفاوت اين طرح به طور عام تعريف مي شود."
باز هم صحبت از دختر شايسته ايرانی هستش در حالی که خانوم نوبخت از اندازه و استعداد انسان ها حرف می زنه. اگه در مقياس انسان ها حرف می زنيم چرا حرفی از مرد ها نيست؟ اصلا اين جمله چه معنی داره؟!
"وي تصريح كرد: شوراي فرهنگي _ اجتماعي زنان مصوبه اي را 4 سال پيش به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي رساند كه دستگاه ها براي تجليل از مقام زن در طول سال، طرح سياست ها و راهبردهاي فرهنگي_ تبليغي هفته زن را اجرا كنند كه اين طرح نيز از سوي شبكه 3 سيما حركت شايسته اي مي تواند باشد."
اين هفته زن اصلا قضيه اش چيه؟ چرا بايد فقط برای زنان سياست ها و راهبردهای فرهنگی-تبليغی اجرا بشه؟ يعنی زن ها عقب افتاده هستن و مردها کارشون درسته؟
"وي معتقد است: اگر شبكه 3 سيما بتواند طرحي شايسته در طول يك سال را داشته باشد گزارش و جمع بندي نهايي آن در هفته زن و به شكل فينال با معرفي برترين نمونه ها انجام خواهد شد. نوبخت انتخاب دختر ايراني را از سن 5 تا 25 سالگي با تقسيم بندي مقاطع مناسب دانست و افزود: اگر در عرصه هاي مختلف نمونه ها مطرح وشناخته شوند در الگوپذيري نوجوانان و جوانان مي تواند تاثير گذار باشد همچنين توجه به نمونه ها و موفق ها تقويت بيشتر موف قها را بدنبال دارد و با عملياتي شدن اين طرح آثار مفيد آن ملموس مي شود."
خب مشکل اينجاست که سر تعريف اين نمونه ها بحث هست. وقتی که جمهوری اسلامی تولد حضرت فاطمه رو به عنوان روز زن انتخاب می کنه و اصرار داره که از حضرت فاطمه الگو بسازه برای زن ها، اين شبهه هم پيش می ياد که اين طرح دختر شايسته هم بر اساس همون الگوهای حضرت فاطمه ای شکل خواهد گرفت. آيا شورای فرهنگی اجتماعی زنان به اين نکته توجه داره که بخشی از زنان جامعه حضرت فاطمه رو به عنوان الگوی خودش نمی پذيره؟ اصولا مشکل در پذيرفتن الگويی مثل حضرت فاطمه از اون جا شروع می شه که اصرار رسانه ها و دستگاه های مختلف جمهوری اسلامی بر نقش حضرت فاطمه به عنوان يه دختر، مادر و همسر هستش. اين مساله باعث شده خيلی از زن های مسلمون هم اعتراض داشته باشن چون خيلی ها اعتقاد دارن فاطمه نقشی بيشتر از يه دختر و مادر و همسر داشته. صحبت از خطبه هايی هست که فاطمه کرده و هيچ جا ازشون حرفی نيست. يعنی تاکيدی که بر حضرت فاطمه می شه به عنوان يه الگو بر اساس نقش همسری و مادری اش است. حالا اين سوال پيش می ياد که پس نقش های ديگه ای که يه زن می تونه تو جامعه داشته باشه چی؟
"وي اظهار كرد:طرح انتخاب دختر نمونه در مقاطع مختلف سني اجرا ميشود به اين معني كه اگر تحصيل علم و آموزش يك شاخص و موفقيت در جامعه است بايد نمونه ها و موفق ها در عرصه تحصيل به جامعه معرفي شوند."
اينجا خانوم نوبخت يه معيار ديگه هم برای نمونه بودن می ياره و برای مثال از علم و تحصيل حرف می زنه. درسته پيشرفت تو علم و تحصيل هم می تونه خيلی خوب باشه، ولی اينکه اين نمونه سازی و انتخاب شايسته فقط برای دختر ها باشه و برای مقاطع سنی خاص باز سوال پيش می ياره. تو جامعه ای که اين همه ظلم به زن می شه و حقوق زن پايمال می شه، چرا هيچکس به فکر نمونه سازی برای مرد ها نيست؟ چرا هيچکس به فکر اين نيست که مثلا مردهايی که به حقوق زنان احترام گذاشتن رو به عنوان نمونه به جامعه معرفی کنه؟
و سوال آخر من اينه که آيا اصلا لازمه که الگو سازی و نمونه سازی تو جامعه وجود داشته باشه؟ فرديت آدم ها پس چی می شه؟
پ.ن. - نمی دونم چرا همونقدر که با مسابقات دختر شايسته و Miss World مشکل دارم، با اين طرح انتخاب دختر نمونه ايرانی هم مشکل دارم. با Miss World مشکل دارم به خاطر اينکه هر کاريش کنيم بر اساس جنسيت و جذابيت های جنسی و جسمی زن ها شکل گرفته و بقيه معيارهای انتخاب از جمله قابليت های زنان يه جورايی در فرع قضيه قرار داره. با طرح انتخاب دختر نمونه ايرانی مشکل دارم چون بر اساس يه الگوسازی اسلامی و سنتی داره شکل می گيره. با هردوش هم کلا مشکل دارم چون بر الگو سازی برای زنان تاکيد داره در صورتی که نقش مرد ها ناديده گرفته شده...
anonymous | August 5, 2005 01:32 AM

برگزاری مسابقه ی دختر شایسته همونقدر در کشور ما احمقانه ست که در کشورهای دیگر دنیا. زنانی که از اینگونه مسابقات استقبال می کنن در واقع ناتوانی و ضعف خودشون رو در این پروسه ی الگو سازی توجیه و تایید می کنن. متأسفانه اینا همه از ضعف زنان در خودباوری شون نشون داره و بر پاکنندگان این مسابقه با کمال زیرکی و پدرسوختگی از این نقطه ی ضعف زنان جهت ساختن زن به عنوان یک کالای تبلیغاتی و منبع در آمد استفاده می کنن. در کشور ما این مسئله یک بعد سیاسی هم به خود می گیره. الگوی زن آرام و همسر مطیع و تحصیلکرده و اهل دین و ایمان، یعنی یک وسیله ی استثمار دینی. وسیله ای که با اون بتونن زن های جامعه رو دچار بحران هویت کنن. اسلحه ای مخوف و نامرئی که آزادی و اعتماد به نفس زنان رو نشونه می گیره و اونا رو از خودشون دور و دورتر می کنه.
lolita | August 5, 2005 02:34 AM

من واقعا متاسف میشم برای زنانی که توی اینجور مسابقه ها شرکت میکنن و خودشون رو می کشن که مقامی بیارن.
به نظر من این یک نوع احساس کمبود و ضعفه که سعی می کنه اینطوری خودش رو بروز بده.
اصلا یک سوال: چرا زن شایسته فقط داریم؟ چرا مسابقات مرد شایسته نداریم؟ چرا زنها فقط خودشان رو بروز میدن و میخوان جلب توجه کنن؟!
یه چیز بی ربط به این موضوع: یه مدت نبودم، دلم حسابی برای خودت و وبلاگت و نوید دادن هات تنگ شده بود:)
زهرا | August 5, 2005 06:51 AM

البته بايد در جواب زهرا بگم كه مسابقه ي Mr.World هم وجود داره ولي مگه قضيه اينجوري ok ميشه؟! كلا بحث الگوسازي مشكل داره مگه اينكه معيارها مورد تاييد اكثريت زنان اون جامعه باشه.
مهرنوش | August 5, 2005 12:39 PM

salam khorshidkhanoome aziz:)
I am not sure if you would publish my comment or not , but it's ok either way cause this is mostly for you
please. please stop this feminism thing and women and men equalism ...
woman is different from man and I don't think its difficult to understand this
have you ever seen a pregnant man ???
have you ever seen a woman lifting 300 kg weight ??
we are different and based on these differences we can easily justify why we have miss universe , miss iran , miss beauty ... etc
please make yourself comfortable with this .. ..
women and men are different and most cultures and societies in the world realize this , which is good for both men and women ..
we are not equal and we should not be ..
not being equal , does not mean in any way that one gender is superior to the other , not at all ,,
it's just we are different .. women are better communicators, they have fragile feelings , they have kind hearts
they can raise a child ..
men in the other hand , are physically stronger, emotionally more stable , their decisions are mostly logical than emotional ..
together , I think the 2 genders complement eachother .. there is nothing to worry about and nobody is claiming to be superior ..
it's a matter of realizing it, respecting it and having a wonderful life after..
just to let you know : I am not releigous at all ,I am a free spritual person who is born and raised in a very liberal family
I live in a western country with all the freedoms and images !!
one last thing : I do not appreciate making fun or insulting the girls who compete in these kind of comptetions ..
many of them dream this, work hard for this and
will gain a great power after doing this .. they
deserve credit
most of them are beautiful, well-educated women who want to prove
to the world that being a woman is not just about a pretty face ,
but , you can be pretty and at the same time a good doctor , lawyer ,, etc
god bless you and god bless all the free spirit humans
Mehrdad
Mehrdad | August 5, 2005 01:03 PM

سلام خورشید خانم!
تعجب میکنم همه این مسابقات هم صرفن با انگیزه زن بودن به خانما مقام نمیدن اکثر دخترهای شرکت کننده تحصیلات عالیه دارند به چند زبان مسلط هستند و در یک یا چند ورزش مسلط هستندو... حالا این که یکجاهایی تو فرعیات قضیه مشکلاتی هست بمانداز طرفی این که زیبایی یک خانم دیده بشه لزومن چیر بدی نیست همه ما اگه واقعن از دید حسادت زنانه نیگاه نکنیم زیبایی رو دوست داریم و براش غش میکنیم حالا یک دختری زیبایی داره سایر محسنات یک خانم رو هم داراست تو یک مسابقه شرکت میکنه من خودم مثلن از کشتی کج رنها خیلی بدم میاد یکبار فقط چند دقیقه اش رو دیدم حالم بهم خورد ...و من گه قرار باشه مخالف باشم با اون مخالفم نمیدونم شما دیدین یا نه؟اگه ندیدن توصیه میکنم نیگا کنین اونموقع میبینید که بابا دختر شایسته و نمونه اینا کلی به زنها شخصیت و احترام میده اما دختر نمونه ایرانی دیگه از اون حرفاست که احتمالن طرف باید دو تا پوئن رو داشته باشه:1.چادری باشه2.بسیجی باشه.که خدا رو شکرچون من هیچکدوم نیستم پس شرکت نمیکنم و دیگه خیالم راحته ..دی..مثلن تصور کنید میخوان مثله مسابقات ورزشی خانمها در ایران دخترها رو از جلوی مردم با چادر رژه ببرند؟خیلی خنده دار میشه؟
مثله داستان پلیس زن ایران یا یک چادر و مانتو درازو مقنعه که خدا میدونه چه جور میخواد دزد بگیره و دنبالشون بدوه اینا....جدن نمیدونم برای این موضوع باید تمسخر آمیز برخورد کرد ؟تاسفناک دیدش؟یا مثله شما با دید...؟؟؟!!!!
niki | August 5, 2005 02:07 PM

Mehrdad, so you mean that being a good doctor, lawyer, etc. isn't enough for a woman? she should be beautiful at the same time to prove herself? you said: "being a woman is not just about a pretty face...", that's where your problem lies! being a woman is not about a pretty face AT ALL! much like being a human is not about having a pretty face! and how do you define pretty anyways?
Gabbeh | August 5, 2005 02:34 PM

man mikham dar ertebat ba mozoee ghablit begam ke gahi ma fekr mikonim ke darja zadim vali shayad dar an zaman ma faaltar az har doreii az zendegiman hastim va zamani in ra dark mikonim ke az on marhale dor shode bashim . zendegi hamishe poor az talimist ke nakhaste dar ekhtiyare ma migozarad
shaparakkhanoom | August 5, 2005 06:03 PM

take a look at www.alialviri.com please
ali | August 6, 2005 12:14 AM

well, 2 b honest i think missworld and all that r fun 2 watch:P
persian girl | August 6, 2005 01:47 AM

صنم جان سلام
گفته بودي كه با مسابقه Miss world مشكل داري چرا كه اساسا انتخاب زن نمونه به خاطر جذابيت قيافه و جنسي شون رو توهين آميز ميدوني و بعد سوال كرده بودي
كه چرا همچين چيزي رو براي مرد ها نداريم.
به نظر من تو ميتوني بگي كه اين show يا هر برنامه ديگه اي رو به خاطر ابنذالش كهير ميزني و نميتوني ببيني اما به نظر من ساخت همچين برنامه يا برنامه هاي مشابهي به هيچ وجه توهين آميز نيست. cheap و مبتذل بله اما توهين يك بحث ديگه است. مثل اينه كه بگيم هر برنامه ... شعري كه تو تلويزيون ها پخش ميشه نوهين به مقام انسانيت!اما اين كه چرا براي مرد ها همچين مسابقه هي ساخته نميشه خيلي مشخصه براي اين كه هيچ كي نميشينه ببينه و وقتي چيزي وجود نداره براي اينه كه تقاصايي وجود نداره. اين كه نگاه جنسي به زنها در جامعه ايرادداره يعني اين كه فرهنگي ايجاد شه كه يارو كه نو خيابون مبره چشمش همين طور دو دو نزنه نه ايم كه اساسا مرد ها يه چشم جنسي به زن ها نگاه نكنند.
ب.ت : نميدونم چرا دچار اين احساسا كه خيلي چيز واضحي گفتم اگه اين جوري بود لطفا فهش post نفرماييد! مرسي
Ali | August 6, 2005 06:31 AM

I read your writing and theother comments
In my opininon,there is not diferent between this way in Iran for choosing best weomen and in world for choosing Miss world
I can't underestand why people like to distinguish diference between men and wemon,this is like that we try to show diference between two fruits or flowers ...
beauty is not just for weomen,but evry body has individual properties that help him/her to be qulify for living
also in relationship between men and wemon
some peolp like to live alone because can't find any suitable wife or husbent
some people can control their feeling and can have varity and safty relationship I
don't agree with this kind of pattern)forcing people to accept a papular way for living
everybody can have individual feeling and belives
hoursefly | August 6, 2005 07:43 AM

من هم با این قضیه الگو گذاری به هر شکلش مخالفم. هر کسی باید راه خودش رو بره
نسترن | August 6, 2005 03:07 PM

Sallam,be ghoule gharbi ha sharab hamoon sharabe faghat botrish avaz shode!!olgoo gozashtan o frame gozashtan hamoone montaha be ghoule doostemoon hala bayad hatman chadori bashan o basiji!!man ba nazarate mehrdad ham jeddan moshkel daram ,masale ghabool nadashtane in vagheayat nist maloome ke ma ba marda ba ham fargh darim,,in aslan harfi toosh nist vali hoghooghe ensani fargh az jensiate ya te'edad vazne haee ke taraf mitoone boland kone!!be ghoule khanoom e Sadr ma hamishe hoghoohemoon be nesbate taklifemoone,ma fezzat hoghoogh nadarim ,be serfe ensan boodan khodaeesh ma chizi oonja nadarim zood masael ro phisici mikonan o ehsase zan! ro dar barabare aghle mard gharar midan,,va dar nahayat be khodeshoon ejaze midan olgoo sazi konan
Roja | August 6, 2005 05:41 PM

خوب اگرچه کسی به شایستگی فاطمه زهرا فرزند مرحومه اون مرحوم نداریم روی زمین ولی چه کنیم که باید با این دولت دموکراسی زده و غرب زده این آقای احمدی نژاذ کنار بیایم و به این حرکت تن در دهیم!واقعا این آقا چقدر مظاهر غرب فریبشون داده!
ماهی دودی | August 6, 2005 06:18 PM

فكر مي كنم مراسم انتخاب دختر نمونه ايران همان اندازه كه زجر آور است مفرح و خنده دار هم باشد ... زن نمونه پشت نقاب !
رها | August 7, 2005 06:01 AM

in ahmagha blogrolling ro filter kardan asabam khoordeh ...
migam.... in mosabeghe he bahal misheh ha ...
ba chador o maghnee!!
كرم دندون | August 7, 2005 10:25 AM

سلام خورشید جان،
خیلی موافقم، در ضمن ، نه دختر شایسته، نه مرد شایسته یا نمونه یا هر چی که اسمش هست... واقعا کی میتونه ملاک برای چنین انتخابی باشه؟ هیچ معیاری وجود نداره، و گذشته از این، اقلا چه نیازی به معرفی کسی یا چیزی به اسم نمونه باید بود؟ هر کسی نمونه ست، مگه میخواهیم یک قالب "مردم نمونه ساز" بسازیم و همه رو یک شکل کنیم؟؟! نهایت کوته بینی ( البته به نذر این حقیر!) آدم یاد کتاب های جورج اورول میوفته: خارج از قالب، خارج از سیستم=بد، آنارشیست.
موفق باشی... مثل همیشه موضوع جالبی رو مطرح کردی:)
Amelie | August 7, 2005 12:10 PM

خوبي خورشيد.................نوشتنم نمياد. مي بخشي.
ايمان | August 7, 2005 02:34 PM

وریا | August 7, 2005 02:37 PM

همین که علت این طرح رو وجود انتظارات از دختران و زنان عنوان کردند، می شه تا ته قضیه رو خووند که چقدر غیرکارشناسی و مسخره و دمدمی مزاجانه ست!
آخه نمی فهمم زنان جامعه چه طوری می تونن این «انتظارات» را با داشتن یک نمونه، بهتر برآورده کنن؟! از یک طرف حقوق و آزادی های کمتر بهشون بدیم و تلاش نکنیم که نسبت به حقوق و توانایی هاشون آگاه بشن، بعد بیاییم جلوشون الگو بذاریم؟!
امیر علیزاده | August 7, 2005 04:17 PM

salam
webloget kheili zibast
kheili tabrik migam
age dost dari be kolbeye kochike ma bia
mosafer | August 8, 2005 11:03 AM

در جامعه ما زن ابزار است و برای نشان دادن میزان کیفیت و کارآیی ابزار باید استاندارد وجود داشته باشه و این مسابقات هم اعطای نشان استاندارد به زنان است.
فریبا | August 9, 2005 12:42 AM

salam
be nazare man har do joresh maskharast
har do yek olgoye tahmili baraye zan ast ke mikhad oontori bashe
har do be noee soe estefade az zan ast
dejavuuu | August 9, 2005 06:52 AM

من بر عكس تو با مسابقه هاي ميس ورد موافقم درسته بيشتر بر اساس جاذبه هاي سكسي و هيكل خانوماي شركت كننده توش برگزار ميشه ولي صد در صدش هم رو اين حسابا نيست تازه اگر هم باشه خوشگل ترين و خوش هيكل ترين زن رو انتخاب ميكنن ديگه غير از اينه؟خوب اين چه ايرادي داره؟چون مسابقه هاي ديگه اي هم هست
مثل بهترين خانوماي ورزشكار يا چه مي دونم اين المپياد هاي علمي كه برگزار ميشه
برون كا | August 9, 2005 10:10 AM

Hey genius black crew,They just want to deviate people's mind about Ganji's hunger strike and their recent crimes against Kurdistani people.
BTW,neither Zahara nor Fathema would be Iranian women's model role!Never!
Reader | August 9, 2005 05:11 PM

سلام. بالاخره مردم نياز به تفريح و خنده دارند. اگه وقت كردي يه سري به من بزن در همين مورد مطلب نوشتم. شايد واست جالب باشه. دخترشايسته ايراني انتخاب شده در تورنتو. از عجايب اين دوره و زمونه...... شادباشي.
rahaa | August 9, 2005 06:35 PM

همه این ها برای اینه که زن توی این جامعه مهمونه ,غریبه ست .وقتی که زن رو تخریب کردن و هیچی نه از هویت جنسی اش براش باقی گذاشتن و نه از هویت انسانیش و مجبورش کردن که برای ورود به جامعه جنسیتش رو انکار کنه و بگه غلط کردم که زنم حالا باید یه قالبی بیارن و از این افراد بی شکل و بیگانه زن "نمونه"تولید کنن.
نسیم صبا | August 10, 2005 08:00 AM

در جواب علی باید بگم نگاه جنسی به زن هیچ اشکالی نداره البته اگر یکی از نگاه ها به زن باشه. مشکل جامعه ما اینه که زن فقط از دید جنس مخالش دیده میشه و سیاست ها و عرف رو هم همین نگاهه که تعیین میکنه .حتی بعضی از زن ها هم معیارشون برای ارزیابی ظاهر یک زن همینه مثلا یه دختری رو که مانتوی تنگ پوشیده میبینن می گن وای اگه مردا اینو ببینن چه فکری می کنن.در صورتی که هیچوقت در مورد مردها دید جنس مخالفشون لحاظ نمیشه.در پایان باید بگم برگزاری این مراسم در سطح بین المللی من رو آزار نمیده چون دیدگاه های مختلف دارن کنار هم زندگی میکنن اما در ایرانه که داره چنین الگویی به همه تحمیل میشه و بر اساسش فرهنگ جامعه هم رقم می خوره
نسیم صبا | August 10, 2005 08:24 AM

salam
benazare man to ba har do moshkel dari, chon pa dar sonat va sar dar modernism dari. in moshkelie ke aksare maha ham naslha darim. hata agar betoonim az nazare theoric masalo ro hal konim, az nazare amali nemitoonim aslan
kourosh | August 10, 2005 09:04 AM

Please try to wite your articles in real Farsi not with your Tehroooooni accent, you should know the basics of professional journalism
Hamid | August 10, 2005 10:48 AM

"برای دیدن تو، فاصله ها رو میشکنم،
برای دیدن تو، من از یه دنیا دل میبرم،"
سروده آقای بیننده میس ورلد یا "زن نمونه!"
در ضمن به خاطر اشتباهات تایپی در کامنت های قبلی معذرت می خوام! شرمنده!
دوستدارت... Amelie
www.khafeghan.com
Amelie | August 10, 2005 12:53 PM

سلام روز نوشت خيلي خوبي داريد لينک دادم موفق باشيد
farzad moshiri | August 10, 2005 12:58 PM

سلام خورشید عزیز. راستش برای من هم همیشه این مسابقه دختر شایسته جای سوال داشته و اینکه پس چرا مسابقه پسر شایسته نداریم؟!
****
از وقتی اومدم ژاپن احساس می کردم این ژاپنی ها بخصوص جوونهاش خودشون رو دارن می کشن که هرکاری غربی ها بخصوص آمریکا انجام می ده اینها هم انجام بدن منتها به سبک شرقی خودشون! مثلا همونطور که تو متن آخرم هم نوشتم، بعد از جنگ جهانی دوم اینها هم بخشی به قانون اساسی اضافه کردن با عنوان تساوی جنسیتی در اشتغال (مثل آمریکایی ها) ولی یک چیزیه تو مایه های میان ماه من تا ماه گردون.....
حالا مثل اینکه ایران هم می خواد با به راه انداختن یک سری مسابقه های اینچنینی بگه ما هم هستیم و چیزی از اونوری ها کم نداریم ولی به سبک خودمون!
آوای دل | August 12, 2005 12:53 AM

خورشيد جون، جون جوونيت ديگه موزيك نذار. ما كه مثل شما DSL نداريم كه. همين تلفنهاي معموليمون هم كلي نويز داره و زرتو زرت ديس ميشيم و سرعتمون هم 28 بيشتر نيست. حالا شما مياي موزيك ميذاري؟؟ بابا دمت گرم. راستي زودتر برگرد دلمون برات تنگ ميشه. وطن آشغالي خودمونه ها!!
افشين | August 12, 2005 02:19 AM

هیچوقت وقت خوبی برای معرفی یک وبلاگ تازه نیست، چون همیشه وبلاگهای دیگر درگیر موضوعی آشنا هستند، اما شاید دقیقا به همین دلیل می شود گفت که هر لحظه، وقت معرفی یک وبلاگ تازه است!
چند ساله که وبلاگ می خونم و همیشه هم از از وبلاگ خورشید خانم شروع میشه، دقیقا به همین دلیل می دونم که چقدر سرت شلوغه... فقط اینکه خوشحال می شم به نوشته های من هم سری بزنی، که بعد از مدت ها، تازه جرات کرده ام به اولین نفرها معرفی اش کنم...ممنون به خاطر همه نوشته ها وهمه دغدغه هایت.
lala | August 13, 2005 03:05 AM

یادم افتاد که اصلا آدرسمو نگذاشتم!!!!!!!
lalaeee.blogspot.com
lala | August 13, 2005 03:18 AM

yek maghale dar morede jonbesh zana bia bekhon!!!
foad | August 14, 2005 06:49 AM

شاید این طرح را تبعیضی برای مردان بتوان عنوان کرد.
م.خندان | August 15, 2005 01:39 PM

سلام
وبلاگ خوبی داری.
من نيز در مورد انتخاب دختر شايسته چه در ايران چه خارج از ايران مخالفم. بدبختانه در دنيای مردسالار با كمی تفاوت در كشورهای مختلف، زن با ملاكهايی مثل: همسر، مادر ، دختر ويا به عنوان جنس وكالا كه اندامش را باتوجه به مد روز تراشيده وموزون نموده وبا استفاده از عملهای جراحی وپلاستيك حلوه ای بيشتر به ظاهرش داده ، سنجيده می شود. زن در ايران نيز يا بايد مادری فداكار،همسری خموش واز خود گذشته، دختری مطيع مردان خانواده باشد همراه با بدترين توهين كه فاطمه را الگوی زن ايرانی بنامند. .ويابه طور كلی در اكثر نقاط دنيا از ظاهری زيبا ورنگين به مد روز برخوردار باشد. زن به تنهايی موجودی ناشناخته است.به نظر من ما نيازی به انتخاب دختر شايسته نداريم آنهم با اين ملاكها غير انسانی. بضی از دوستان موافق اين مسابقه هستند ولی آنها دليل قانع كننده ای ندارند.و كاملا با مسابقات ورزشی فرق می كند. حتی اگر تحصيلات و... مد نظر باشد باز هم نمره ای بيشتر به اندام وزيبايی او تعلق می گيرد . اگر واقعا ملاك شايستگی است پس چرا تا به حال هيچ زنی با اندامی معمولی ولی با موفقيتهای فراوان در زندگی انتخاب نگرديده .عزيزان اين مسابقات نيز نوعی ديگراز استثمار زنان در نظام های سرمايه داريست .دوستی از ديدن زنان كشتی كج حالش بهم می خورد (هرچند من با كشتی كج موافق نيستم) ولی متاسفانه مردم عادت كرده اند كه زن بايد اندامش ظريف وصاف وصوف بماند كه نكنه اندامش به لحاظ جنسی به ديد مردان ... . ولی بدانيد كه اينها همه فريبي بيش نيست.و اما در مورد مردان اگر هم مسابقه ای در كار باشد انتخاب ومعيار بدنسازی است نه ديد جنسي وكالای برای فروش .به اميد جامعه ای برابر برای همه انسانها وفارغ از نگاه جنسيتی وتوهين آميز . به وبلاگ من هم سری بزنيد ( ناقوس) موفق باشيد.
خاتون | August 16, 2005 05:17 PM

خیلی عجیب و شنیدنی بود...
خدا میدونه با این برنامه میخوان چقدر مخ همه رو سرویس کنن!!
Aries Pisces | September 7, 2005 08:19 PM

سلام من هم همه ي اينها رو خوندم ولي هيچي نفهميدم البته در مورد دختر نمونه ؟يكي منو داهنمايي كنه ممنونali.sanaey@gmail.com
ali | September 19, 2005 12:39 AM

به نظر من که مشخص کردن شخص به عنوان الگو و نمونه نسبی هستش و هر کس نظر خودشو داره.پس اين کارا بي معنِه!!!!
Eli | September 26, 2005 11:33 PM

|